PREČO ROZBÁSNENÉ?

ROZBÁSNENÉ  MODLITBIČKY


Bože, Ty doprial si mi čosi

tak prosté, no krásne - 

uvedomiť si v jednej chvíli,

že modlitbičky-básne,

čo mamy nás v detstve naučili -

jak Anjeličku, môj strážničku... -

neopustia mi hlavičku

a kráčajú celý život s nami,

sťa práve ten anjel k sprevádzaniu nám daný....

A iných slovo dlho loviť musím v pamäti,

tak rýchlo mi z nej až kamsi v diaľ odletí...


Prečo modlitbička,

čo obliekla sa jak básnička,

oveľa hlbšie a ľahšie

vryje sa mi do srdca, mysle?

Kto takú cestu vynašiel?

Kto to tak múdro vymyslel?


Jedna múdrosť vraví:

Kto spieva - dvakrát sa modlí.“ -

to je mi známo.

No rozum mi práve vraví,

že platí aj druhá vec:

Kto spieva, ľahšie sa modlí...“

Že akosi to ide samo,

že slovo básne, piesne neraz

hlboko v mysli nám zostane,

a vyplaví sa dokonca i vtedy,

keď najmenej to čakáme...


Či báseň, pieseň a modlitba

skutočne sú sestry brata človeka,

keď tak rád sa k nim utieka

v radosti, smútku, starobe, chorobe,

pri kolíske, aj blízko pri hrobe?


Ó, Otče, mám zrazu chuť

pod pokrievku tú nahliadnuť

a všetky modlitby do rýmov zaodieť,

by túžbe srdca som mohla vyhovieť...


Použi, prosím, tie, čo rodné sestry sú,

nech nás bližšie k Tebe prinesú...

Veď Ty si nám ich dal, by nám život dosolili

a aj nimi sme viac Teba velebili...



Bohuslava