MODLITBA K PANNE MÁRII ODPOČINKU

Mária, keď celá zem zaspáva

a čas na odpočinok nastáva,

no mne sa zaspať nedá, unavený(á) som hoc,

neopúšťaj ma, príď mi i teraz na pomoc...


Jak dobrá mama uspáva dieťa svoje,

tak aj Ty mi privri jemne oči moje,

nech veci tohto sveta

netrápia príliš Božie dieťa...


Dotkni sa, prosím, aj môjho čela,

keď smutná je duša moja celá,

unavená a sužovaná starosťami

a buď aj vtedy som mnou, Mami,

keď srdce je plné úzkosti múk...

Pomôž mi zveriť všetko do Tvojich rúk...


Zastav chod myšlienok, čo víria mi v hlave

a požehnaj spánok, o ktorý prosím práve,

nech je mi novej sily prameňom

a radostne kráčam zas zajtra dňom...


A ešte jedna prosba sa mi vnuká,

nech i srdca sa mi dotkne Tvoja ruka,

aby ono ostalo stále bdelé

a milovalo Boha navždy vrele...


Amen.


Prebásnila: Bohuslava 


P Ô V O D N Á   M O D L I T B A:

Mária, prichádza noc,

celá zem zaspáva,

neopúšťaj ma v tomto čase odpočinku!

Polož mi ruku na oči
ako dobrá matka.
Zatvor ich jemne voči veciam tohto sveta.

Moja duša je sužovaná starosťami a smútkom,
a únava už na mňa číha,
polož mi ruku na čelo.

Zastav moje myšlienky.
Môj odpočinok bude sladký,
ak ho požehnáš.

Takto tvoje úbohé dieťa zajtra
zobudí sa silnejším a radostne sa postaví zoči voči novým dňom.

Polož mi ruku na srdce
nech je vždy bdelé
a stále hovorí Bohu
že k nemu má večnú lásku.

Amen.

(Zdroj: www.modlitby.sk.)

(Obrázok: kópia obrazu Roberta Ferruzziho: Madonnina, "Panna Mária odpočinku", Pinterest)