K NEBESKEJ MAME

 RÁNO...


Drahá moja Mama, obraciam sa k Tebe zrána,

keď duša moja je skúšaná a ustaraná...

Keď navôkol je strachu veľa, úzkosti a nepokoja,

neopúšťaj ma ani teraz, prosím, milá Mama moja...


Keď tak veľmi Zlému na tom záleží,

aby pravdu schoval kdesi vo veži

a čomusi inému by vždy rád

navliekol navonok jej šat,

nedaj mi srdce oklamať,

prosím Ťa, milovaná Mať...


Keď "prevalcovať" ma chcú "zaručené" správy,

nedovoľ, aby o dôveru ma ktosi pripravil,

že vždy je so mnou môj Stvoriteľ najmocnejší

a jeho lásku ku mne nič neumenší,

že On silnejší je než všetko zlo, temnota,

a väčšia je vždy dobra a lásky hodnota...


Keď doba je tak nevyspytateľná, neistá,

nedovoľ, by ktosi obral ma o vieru v Krista...

Nauč ma vytrvalo sa modliť, bdieť,

aj mne "Tu som... Staň sa..." v srdci nechať znieť...

A hlavne, (keď chcela by mi visieť už len na vlásku,)

rozmnož mi v srdci, prosím, to najpodstatnejšie - lásku...



VEČER...


Keď unavená som a túžim ísť spať,

prichádzam k Tebe, moja milovaná Mať.

Dovoľ mi do Tvojich rúk všetko odovzdať -

to, čo ma bolí, trápi, strach i srdca chlad...


Keď ťažšie je mi zrazu dúfať, žiť,

dovoľ mi, prosím, pod Tvoj plášť sa skryť

a čo najväčšia je moja potreba -

zveriť ti svoju cestu do neba...


Keď deň ku koncu sa chýli, stmieva,

buď so mnou, Bohorodička, Deva...

Dopraj mi, prosím, veď Ty máš tú moc,

nech odpočiniem si - pokojnú noc...


(Obrázok: Kráľovná pokoja - Medžugorie)