MODLITBA DUCHOVNÉHO SVÄTÉHO PRIJÍMANIA podľa pápeža Františka

K Tvojim nohám ponížene

na kolená padám, môj Ježišu,

obetujem Ti skrúšené

srdce moje i kajúcu dušu...


Vo svojej nepatrnosti

keď túži, dovoľ jej,

do svätej prítomnosti

ponoriť sa Tvojej...


Klaniam sa Ti, Ježišu môj,

vo Sviatosti lásky Tvojej,

hoc chudobný je príbytok môj,

ponúkam Ti srdce svoje...


Kým budem šťastný(á) zasa tú milosť mať

sviatostne prijať Pokrm najsladší,

dovoľ mi aspoň duchovne Ťa prijať,

Ježišu môj, Spasiteľ najdrahší...


Príď so svojou láskou, Vládca môj,

v živote, i smrti dávam sa Tebe,

nech celým svojím bytím som Tvoj,

nech s Tebou raz dôjdem k Otcovi v nebe...


Verím v Teba,

dúfam v Teba,

milujem Ťa

a prosím Ťa,

zapáľ vo mne Lásky plameň...


Nech sa tak stane – amen.


Prebásnila: Bohuslava 



Modlitba duchovného sv. prijímania podľa pápeža Františka, z ktorej som vychádzala:

K tvojim nohám, môj Ježiš, sa skláňam a obetujem ti kajúcnosť svojho skrúšeného srdca, ktoré sa vo svojej nepatrnosti ponára do tvojej svätej prítomnosti.

Klaniam sa ti vo sviatosti tvojej lásky, túžim ťa prijať do chudobného príbytku, ktorý ti ponúka moje srdce. Vo vyčkávaní šťastia sviatostného prijatia chcem ťa prijať duchovne.

Príď ku mne, môj Ježiš, aby som mohol prísť k tebe. Kiež tvoja láska roznieti celé moje bytie, na život a na smrť. Verím v teba, dúfam v teba, milujem ťa.

Nech sa tak stane.