"Strelníček" - k Svätej Trojici, Božej Matke a anjelom

MODLITBIČKY IBA KRÁTKE

K TROJICI SVÄTEJ,

ANJELOM A BOŽEJ MATKE


K BOHU OTCU...


Sťa šípmi strieľať túžim do neba,

prosiť Ťa, Otče, i chváliť Teba...


Buď so mnou, prosím, v každej chvíli,

nebeský Otče, Pane milý...


Otče môj najdrahší vo vysokom nebi,

daj nech duša moja navždy Ťa velebí...


Bože veľký, Bože silný,

pod ochranu si ma prijmi...


Ruky, myseľ, ústa, dávam Tebe Pane,

prosím, nech dnešný deň nič zlé sa nestane...


Otecko náš dobrý, čo sídliš na nebi,

milostivo zhliadni na naše potreby...


Ja túžim, Bože, celý(á) Tvoj(a) byť,

milovať, slúžiť, pre večnosť žiť...


Z hĺbky srdca, duše, Bože, Tvoje dieťa volá,

nech vo všetkom naplní sa Tvoja svätá vôľa...


Nauč ma žiť blížnym na osoh, na chválu Tebe,

dôjsť raz, až príde môj čas, do cieľa - v nebe...


Odpusť mi, Bože, všetky slabosti a hriechy,

osloboď ma od zármutku, hnevu a pýchy...


Pre Tvojho Syna ukrižovanie

maj so mnou hriešnym(ou) zľutovanie...


Bože môj, tu som celý(á) pre Teba,

Mária, prihováraj sa za mňa z neba....


Celým srdcom Ťa, Otče, milujem,

Tebe sa celý(á) zverujem...


Otče môj, viac mi netreba,

len žiť s Tebou a pre Teba...



K JEŽIŠOVI KRISTOVI...


Ježišu Kriste, Boží Synu,

zotri zo mňa hriechu vinu...


Tak veľmi za nás trpel si, môj najdrahší Ježiš,

nauč ma s láskou niesť i môj vlastný kríž...


Vrúcne Ťa prosím, mučený Ježišu,

od všetkého zla ochraňuj mi dušu...


Ježišu, Víťazstvo moje, Sila i Spása,

len s Tebou životom šťastne kráčať dá sa...




Ježišu môj najdrahší, Spasiteľu môj,

daj mi silu, pomôž zvládať každý ťažký boj...


Ježišu, pokorný a tichý,

chráň ma od všetkej pýchy...


Ježišu, Milovník chudoby,

nech srdce skromnosť mi ozdobí...


Ježišu, Sila moja,

Ty sa vždy ujmi boja...


Ježišu, Lekár láskavý,

ráč dušu moju uzdraviť...


Ježišu, podľa svojho sprav i srdce moje,

pomôž mi zvládať všetky duše mojej boje...


Nauč ma, Ježišu, žiť sväto, v nevinnosti,

posilu hľadať vždy v Najsvätejšej sviatosti...


Veriť túžim, volať v každučkej potrebe:

Ježišu môj dobrý, dôverujem Tebe!“...


Ježišu môj, Synu Boží, verím v Teba,

lebo to pre mňa je najväčšia potreba...


Ježišu môj, Spasiteľ môj, dúfam v Teba,

bo bez Teba nebolo by pre mňa neba...


Ježišu môj, celým srdcom Ťa milujem,

za Tvoju nesmiernu lásku Ti ďakujem...



K SVÄTÉMU DUCHU...



Ó, mocný Duchu Svätý, Ty z Trojice tretí,

rozlej na zem svoje dary, posilňuj Božie deti...


Duchu Svätý, ráč mi dať dar úprimnej ľútosti,

nech učím sa vždy z hriechu vstať a žiť v nevinnosti...


Teba prosím, ó, mocný Svätý Duchu,

nech Božie Slovo nezostane mi len v uchu...


Dar rozlíšenia ráč mi, Duchu Svätý, dať,

nech nenechám sa vo svete Zlým oklamať...


Duchu Svätý, prosím, príď,

Božie dieťa neobíď...



Duchu Svätý, prameň lásky, o to Ťa vrúcne prosím,

nech lásku k Bohu a blížnym v srdci stále nosím...


Duchu Svätý, v tichu tvojom,

naplň ma láskou a pokojom...


Duchu Svätý, Radca milý,

pomôž by sme sväto žili...


Duchu Svätý, presladký Tešiteľu,

útechou mi naplň smutnú dušu celú...


Mocný Duchu Svätý, Sila moja,

buď so mnou, nech nebojím sa boja...


O to prosí, Duchu Svätý, vrúcne duša moja,

daruj jej vždy lásky dosť, dôvery, pokoja...


Svojimi darmi, Duchu Svätý,

napĺňaj srdcia Božích detí...



K NEBESKEJ MAME...


Matka moja drahá, nad hviezdy krásnejšia,

daj, nech tam, kde si ty, dôjdem raz i ja...




Ja zriekam sa všetkého zla, zranení a hriechu,

v srdci tvojom, Mária, hľadám pomoc, útechu...


Ochraňuj nás z neba, ty mocná Matička,

nech nezatratí sa nijaká dušička...


Nebeská Mama, stoj pri nás

v živote, i v smrti raz...


Mama drahá, Pani mocná, Panna svätá,

prijmi pod ochranu svoje slabé dieťa...




Nebeská mama, Bohom nám z lásky daná,

s tebou nikdy nie je duša naša sama...


Moja Mama,

zastaň sa ma...


Panna čistá -

nádej istá...


Drahá Mama,

ochraňuj ma...


Mária, veď Ty tú moc máš,

ochraňuj nás, skry pod svoj plášť...


S tebou, Matka Krista,

moja spása je istá...


Matka všetkých nás,

pod svoj plášť skry nás...



K ANJELOM...


Anjel môj, pri mne stoj,

pomôž zvládnuť každý boj...


Sprievodca môj verný, anjel Boží,

dôveru a lásku v srdci mi oži...


Anjel Boží, strážca môj,

v každej chvíli pri mne stoj...


Nebeský veliteľ - archanjel svätý Michal,

chráň ma, by dobrý Boh raz do neba ma prijal...


Ochranca mocný, svätý Michal archanjel,

stoj pri mne v boji, by do neba som raz smel...


V boji pri nás stojte anjeli -

strážni, aj ty Michal,

aby až náš život bude pri cieli,

Boh k sebe nás prijal...