"Strelníček" - rôzne príležitosti

PROSBY IBA KRÁTKE, KTORÝCH SNÁĎ
NIKDY NEBUDE DOSTI -
ČO MÔŽEM VYSLOVIŤ, POVEDAŤ
PRI RÔZNEJ PRÍLEŽITOSTI...


RÁNO

Všetko pre Teba a s Tebou, Otče môj,

prosím, po celý dnešný deň pri mne stoj...


PRED SPANÍM

Odpočiň si telo moje, duša moja,

nech Pán vám udelí celú noc pokoja...


PRI POKLONE NAJSV. SVIATOSTI

Klaniam sa Ti, môj Ježišu, vo Sviatosti lásky Tvojej,

hoc nehodný(a) som, prijmi, prosím, úbohé srdce moje...





PRED SVÄTOU OMŠOU

Spasiteľ môj dobrý, nech Tvoja obeta,

zotrie moje viny, sníma hriechy sveta...


PRI KRÍŽI

Ukrižovaný Ježišu, zmiluj sa nad nami,

i nad v očistci po Bohu túžiacimi dušami...

alebo:

Kriste, Ty si svojím svätým krížom vykúpil celý svet,

klaniame sa Ti a ďakujeme, bo väčšej lásky niet...





PRI OBRAZE BOŽIEHO MILOSRDENSTVA

Pre bolestné umučenie Tvojho Syna,

udeľ tú milosť, Bože, svojim deťom,

nech odpustená je každá vina,

zmiluj sa nad nami i celým svetom...


V CHOROBE

Vrúcne Ťa prosím, láskavý môj Boh,

nech choroba táto je mi na osoh...


V ÚZKOSTI, DEPRESII

Hoc cítim, Bože, smútok práve, úzkosť, chlad,

verím, že si so mnou a stále máš ma rád...

alebo:

Keď chcel by ma svet o radosť obrať,

nedaj mi ju, Otče, nikdy zobrať...


ZA OSLOBODENIE OD ZÁVISLOSTI

Vykupiteľ mocný, daj mi tej milosti,

osloboď ma, prosím, od tej závislosti...


PRED JEDLOM

Nebeský Otče, Tebe ďakujeme,

za dary, čo požívať teraz budeme...

Požehnaj i tých, čo ich chystali,

daj chleba tým, čo dnes ho nemali...





PO JEDLE

Vďaka Ti, Otče, za Tvoju štedrosť,

daj nech na stole každý má jedla dosť...


V PÔSTE

Zľutuj sa, Otče, odpusť nám naše hriechy,

uzdrav, čo choré je, dopraj srdcu útechy...


PRED CESTOU

Do auta sadám, chráň ma, môj anjel strážny,

dozri na mňa, nech nie som „príliš odvážny“...




alebo:

Dopraj mi, Bože, nech šťastne dôjdem do cieľa,

neohrozujem pritom život sestry, priateľa...

alebo:

V živote i smrti Tvoj som, predobrý môj Ježišu,

od každého nebezpečenstva chráň mi telo, dušu...

alebo:

Svätý Krištof i Rafael,

orodujte za mňa. Amen.